روش دریافت گواهی‎‎نامه ثبت نام ارزش افزوده

گواهی‌نامه ثبت نام ارزش افزوده چیست؟

گواهی‎نامه ثبت نام ارزش افزوده مدرکی است که پس از تکمیل ثبت نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده و ثبت درخواست گواهی‌نامه توسط مؤدی، از طرف اداره مالیات بر ارزش افزوده صادر و به آدرس مودی ارسال می‎شود. گواهی‎نامه ثبت نام ارزش افزوده نشان دهنده انجام مراحل ثبت نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده توسط دارنده آن می‎باشد. مؤدی دارنده گواهی‎نامه ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده با ارائه آن به خریداران می‌تواند نسبت به دریافت مالیات ارزش افزوده ذکر شده در صورتحساب از مشتریان اقدام نماید. در صورت عدم وجود گواهی‌نامه ارزش افزوده معمولاً خریداران از پرداخت ارزش افزوده ذکر شده در فاکتور فروش خودداری می‌کنند. در ادامه درباره روش دریافت گواهی‌نامه ارزش افزوده توضیح داده می‎شود:

مراحل دریافت گواهی‎نامه ارزش افزوده:

  • ابتدا به سایت ارزش افزوده به آدرس  http://www.evat.ir مراجعه و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوید.
  • پس از ورود روی دکمه “درخواست گواهینامه ثبت نام” که در سمت راست سایت وجود دارد کلیک کنید (تصویر زیر):

 

 

  • در صفحه ظاهر شده اطلاعات درخواستی را که شامل کد رهگیری شماره اقتصادی و توضیحات درخواست گواهینامه است تکمیل و روی دکمه ثبت درخواست کلیک کنید.

 

  • پس از انجام مرحله فوق، رسید درخواست که شامل مشخصات اداره کل مالیات بر ارزش افزوده، عنوان مودی، نام و نام خانوادگی، شماره اقتصادی، کد ملی، واحد مالیاتی، آدرس و شماره پیگیری است نمایش داده می‎شود. حتما رسید نمایش داده شده را چاپ بگیرید و تا زمان دریافت گواهی نگهداری کنید تا بتوانید در صورت نیاز وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

 

چند روز پس از ثبت درخواست، گواهی‌نامه ثبت نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده صادر و توسط اداره پست به آدرس موجود در سامانه کد اقتصادی مودی  فرستاده می‌شود. این گواهی‌نامه دارای محدودیت زمانی است و قبل از اتمام مهلت آن باید نسبت به تمدید اقدام شود. نمونه گواهی‎نامه ثبت نام در مالیات بر ارزش افزوده را در ادامه مشاهده می‎کنید:

 

 

این مطلب برگرفته از کتاب آموزش قدم به قدم ارزش افزوده است.

دیدگاه‌ها ۴
ارسال دیدگاه جدید