روش ابطال قبوض مالیات حقوق صادر شده در سایت مالیات حقوق

روش ابطال قبوض مالیات حقوق صادر شده در سایت مالیات حقوق

 

دوستان حسابداری که به تازگی جهت ارسال لیست مالیات حقوق اقدام نموده اند احتمالا پیام های زیر را که در سایت ارسال مالیات حقوق قرار داده شده مشاهده کرده اند که در مورد پیام دوم باید اقداماتی انجام شود که در ادامه همین مقاله توضیح داده می شود:

 

 

پیام مالیات حقوق

 

 

پیام اول: در صورتی که برای ارسال فهرست اسفند سال 1395 به اشتباه سال 1396 را وارد نموده اید و اصلاحی نیز برای آن ارسال نموده اید، نیازی به ارسال مجدد لیست یا اصلاحی نمی باشد. تا ماه آینده مشکل فهرست ها و قبض های مربوطه برطرف خواهد گردید.

پیام دوم: مودیان محترم، نسبت به تعیین تکلیف قبض های صادر شده و پرداخت نشده تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام نمایید. در غیر اینصورت از ورود شما به سیستم در ماه های آینده جلوگیری خواهد شد.

تعیین تکلیف قبوض مالیات حقوق صادر شده:

تکلیف در خصوص پیام اول:

با توجه به متن اعلامیه، این مورد مربوط به سامانه می باشد و نیازی به اقدام از طرف مودیان نمی باشد.

 

تکلیف در خصوص پیام دوم:

در مورد پیام دوم مودیان باید نسبت به تعیین تکلیف قبوض صادره اقدام و آن را پرداخت یا باطل نمایند. روش کار در این مورد به شرح زیر است:

 

1- ورود به سامانه ارسال لیست حقوق با نام کاربری و رمز دریافتی از ثبت نام کد اقتصادی جدید

ورود به سایت مالیات حقوق 2- انتخاب گزینه فهرست قبض ها از منوی فهرست حقوق

 

انتخاب لیست مالیات حقوق

 

 

پس از طی مراحل فوق، لیست قبوض صادره را مشاهده می کنید که در مقابل آنها 2 گزینه مطابق شکل زیر وجود دارد که به شرح زیر می توانید درباره آن ها اقدام نمایید:

 

 

لیست قبوض مالیات حقوق

 

 

  • عبارت مشاهده و پرداخت قبض: در صورتی که قصد دارید قبض مالیات حقوق صادره را پرداخت کنید روی این گزینه کلیک کرده و مراحل آن را انجام دهید.
  • ابطال قبض: در صورتی که قبض را به اشتباه صادر کرده اید و یا نیازی به پرداخت آن ندارید روی این گزینه کلیک کنید و مراحل ابطال را مطابق گزینه های اعلام شده انجام دهید.

 

3 نکته مهم:

  1. در مورد پرداخت یا ابطال قبوض مالیات حقوق صادره بررسی های لازم را انجام دهید و پس از آن اقدام به ابطال یا پرداخت نمایید.
  2. طبق اعلامیه فوق در صورت عدم تعیین تکلیف قبوض صادره تا پایان خرداد 96، از ابتدای تیر ماه 96 امکان ورود به سامانه وجود نخواهد داشت.
  3. انجام موارد قوق را به روزهای پایانی واگذار نکنید.
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید