هشدار مالیاتی به صاحبان شرکت‎ها و اشخاص حقیقی

هشدار مالیاتی به صاحبان شرکت‎ها و اشخاص حقیقی

مالیات و جرایم مالیاتی یکی از مواردی است که اخیرا باعث بروز مشکلات بسیاری برای برخی از مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی شده است. از جمله مهمترین دلایل این مشکلات نداشتن بخش حسابداری دقیق و قدرتمند می‎باشد. منظور از سیستم کلیه امکانات و نیازهای شرکت در زمینه حسابداری است که شامل نرم افزار، سیستم اداری مرتبط با حسابداری، انبارداری و … است. در این فایل صوتی چند دقیقه‎ ای آقای سعید قنبری مدیر سایت آموزش حسابداری حساب آموز به این نکته مهم می‎پردازد.

در ابتدا متن فایل صوتی ارائه می‎شود و در صورت تمایل می‎توانید فایل صوتی را در پایان متن بشنوید.

 

سلام وقت بخیر سعید قنبری هستم مدیر سایت آموزش حسابداری حساب آموز. یه نکته مهم رو می‎خواستم خدمت دوستانی که به نوعی فعالیت اقتصادی دارن عرض کنم: مدیران شرکت‎ها و یا اشخاصی حقیقی که فعالیت اقتصادی دارن.

نداشتن سیستم حسابداری:

من چند هفته پیش بود که بابت دو تا شرکت در دو نقطه مختلف تهران هیات حل اختلاف مالیاتی ارزش افزوده شرکت کرده کرده بودم. یه نکته جالب رو در دو تا هیات مشاهده کردم. زمانی که منتظر بودیم تا وارد هیات بشیم توی صفحه نمایشی که توی سالن تعبیه شده و نوبت هیات‎ها رو مشخص می‎کنه دقت کردم دیدم بیش از هفتاد درصد افرادی که به هیات مراجعه کردن بودن اشخاص حقیقی بودن یعنی اشخاصی که شرکت ثبت نکردن اما فعالیت اقتصادی دارن. چند تا از افراد تو صنف آهن بود چند نفرشون تو صنف طلا. وقتی با این افراد صحبت کردم برام جالب بود که هیچ کدام حسابداری نداشتن که حساب کتابهاشون رو ثبت و ضبط کنه و کارهای مالیاتیشون رو انجام بده.

 

نداشتن اسناد و مدارک جهت ارائه در هیات‎های حل اختلاف مالیاتی:

یه موضوع دیگه این بود که این دوستان هیچ نوع اسناد و مدارکی همراه خودشون نیاورده بودن که مالیاتشون رو تعدیل کنن یا به هیات ارائه بدن. فقط یه سری توضیحات شفاهی می‎خواستن ارائه بدن که معمولا توضیحات شفاهی در صورتی که بدون سند و مدرک باشه راهشگا نیست و نمی‎تونه مشکلی رو در هیات‎های حل اختلاف مالیاتی حل کنه.

 

راه اندازی سیستم حسابداری و انجام امور قانونی:

به همین دلیل پیشنهاد می‎کنم و هشدار می‎دم به دوستان عزیز که سیستم حسابداریتون رو در اسرع وقت راه اندازی کنید یه حسابدار وارد استخدام کنید که بتونه کارهای قانونیتون رو انجام بده و حتما سیستم مالیاتیتون رو راه اندازی کنید. الآن سیستم مالیاتی طوری نیست که شما بتونید بدون حساب کتاب و بدون سیستم‎های دقیق حسابداری و همین طور عدم انجام مسائل مالیاتی فعالیتتون رو به خوبی و راحتی قبل ادامه بدید.

 

مقایسه منفعت هزینه داشتن و نداشتن سیستم حسابداری:

مطمئن باشید هزینه‎ای که در این زمینه پرداخت می‎کنید در بسیاری از موارد و مواقع کمتر از مبلغی هست که شما باید به سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و بابت اصل مالیات ارزش افزوده، مالیات عملکرد یا حق بیمه پرداخت کنید و همین طور جریمه‎های مربوط به عدم انجام تکالیف قانونی و هزینه‎هایی که متعاقب اون باید متحمل بشید.

امیدوارم که با راه اندازی سیستم دقیق و جامع حسابداری این مشکلات رو نداشته باشید و کسب و کارتون روز به روز پررونق‎تر و بهتر باشه.

موفق باشید.

خدانگهدار

 

فایل صوتی مربوطه را می‎توانید از اینجا بشنوید:

 

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید