پرداخت غیر حضوری قبض مالیات حقوق از سایت بانک ملی ایران

پرداخت مالیات از جمله وظایفی است که باید در مهلت قانونی تعیین شده انجام شود. عدم پرداخت مالیات در مهلت قانونی باعث تعلق جریمه خواهد شد. در سال‎های گذشته امکان پرداخت مالیات فقط به صورت حضوری و از طریق بانک ملی انجام می‎شد اما در حال حاضر امکان پرداخت قبض به صورت غیر حضوری از طریق سایت بانک ملی هم فراهم شده است و نیازی به مراجعه حضوری به بانک نمی‎باشد. مهمترین موضوع روش پرداخت قبض مالیاتی است که ما در این فیلم کوتاه روش انجام آن را آموزش می‎دهیم.

در ابتدا متن فیلم را مطالعه می‎کنید و در انتهای مطلب هم می‎توانید فیلم مربوطه را مشاهده کنید.

 

متن فیلم پرداخت غیر حضوری قبض مالیات حقوق از سایت بانک ملی ایران:

سلام وقت بخیر. من سعید قنبری هستم و در این فیلم کوتاه روش پرداخت قبوض مالیاتی و به خصوص مالیات حقوق رو خدمتتون توضیح می‎دم. پیش از اینکه توضیحاتم رو شروع کنم یادآوری می‎کنم که ما قبلا یه فیلم با همین موضوع توی سایت قرار داده بودیم که به دلیل تعییر سایت بانک ملی اون رو کنار گذاشتیم و فیلم جدید رو تهیه کردیم که امیدوارم مفید باشه.

برای اینکه ما بتونیم قبض مالیاتی یا قبض مالیات حقوق رو پرداخت کنیم باید چند مورد رو داشته باشیم:

1- پرداخت مالیات حقوق با قبض دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت:

اولین مورد این است که شناسه قبض و شناسه پرداخت باید به صورت عدد باشه. گاهی قبض‎هایی که صادر می‎شه به جای شناسه عددی یه بارکد داره . اگر قبض شما هم بارکد داره و شناسه اون عددی نیست نمی‎تونید اون رو از سایت بانک ملی پرداخت کنید و حتما باید با بانک ملی مراجعه کنید یا از خودپردازهای بانک ملی برای پرداخت استفاده کنید.

حتما اطلاعاع دارید که مالیات‎ها رو فقط باید از سایت بانک ملی یا سایر امکاناتی که بانک ملی بابت این موضوع در نظر گرفته پرداخت کنید.

 

2- داشتن کارت بانک‎ها یا موسسات مالی و اعتباری عضو شبکه شتاب:

در صورتی که کار بانکی یا موسسه که کارت اون رو در اختیار دارید عضو شبکه شتاب نباشه نمی‎تونید بابت پرداخت قبض از اون استفاده کنید.

 

3- فعال بودن خدمات اینترنتی برای کارت بانکی:

زمانی شما می‎تونید از کارت‎های بانکی برای خریدهای اینترنتی یا پرداخت قبض استفاده کنید که امکان اون رو فعال کرده باشید. در صورتی که این امکان رو فعال نکردید به بانکی که حساب دارید مراجعه کنید و درخواست بدید که خدمات اینترنتی رو براتون فعال کنن.

 

4- داشتن رمز دوم:

رمز دوم رو می‎تونید از خود پرداز بانکی که توی اون حساب دارید دریافت کنید. از رمز دوم زمانی استفاده می‎شه که کارت به صورت فیزیکی نیاز نیست. مثل زمانی که دارید از اینترنت خرید می‎کنید.

در صورتی که همه مواردی رو که گفته شد دارید در اولین قدم باید به سایت بانک ملی ایران به آدرس WWW.BMI.IR وارد بشید. بعد از نمایش سایت گزینه خدمات الکترونیک رو انتخاب کنید و از منویی که نمایش داده می‎شه روی پرداخت قبوض کلیک کنید. بعد از کلیک در صفحه‎ای که مشاهده می‎کنید دوباره روی پرداخت قبوض کلیک  کنید تا به صفحه بعدی وارد بشید. تو این صفحه باید با دقت شناسه قبض و شناسه پرداخت رو در قسمتی که تعیین شده وارد کنید و در کادر خالی هم کد امنیتی که نمایش داده شده را ثبت کنید و روی دکمه ثبت قبض کلیک کنید.

 

سایت بانک ملی

 

بعد از انجام اینکار قبض شما ثبت می‎شه و می‎تونید اطلاعات اون رو مشاهده کنید. در زیر عنوان نوع قبض لوگوی سازمان امور مالیاتی نمایش داده می‎شه که نشون می‎ده قبض شما مربوط به سازمان امور مالیاتی هست. بعد از اینکه این اطلاعات رو بررسی کردید و از درست بودن اون مطمئن شدید روی دکمه پرداخت کلیک کنید.

بعد از کلیک وارد صفحه‎ای می‎شید که باید اطلاعات کارت بانکی خودتون رو وارد کنید. مهمترین نکته‎ای که تو این صفحه میخوام خدمتتون بگم کد CVV2 هست. این کد یه عدد 3 یا 4 رقمی هست که رو یا پشت کارت بانکی وجود داره و باید اون رو وارد کنید. همین طور تاریخ انقضای کارت که اون هم روی کارت ثبت شده. در قسمت کد امنیتی هم عدد نمایش داده شده رو وارد کنید.

اگر تمایل دارید این رسید به ایمیلتون ارسال بشه در قسمت ایمیل، ایمیلتون رو وارد کنید و روی پرداخت کلیک کنید.

 

نکته مهم: برای ورود اطلاعات از صفحه کلید اینترنتی که در سمت چپ صفحه هست استفاده کنید.

 

بعد از اینکه روی دکمه پرداخت کلیک کردید صفحه‎ای نمایش داده می‎شه که تاریخ پرداخت قبض، زمان پرداخت قبض و شماره پیگیری رو نشون می‎ده و در اصل رسید پرداحت هست و نشون میده پرداخت شما با موفقیت انجام شده. حالا تنها گاری که باید انجام بدید این هست که روی چاپ رسید کل قبوض کلیک کنید و این رسید رو به تعداد مورد نیاز چاپ بگیرید.

معمولا اشخاص و شرکت‎ها 2 یا 3 نسخه چاپ می‎گیرن که یه نسخه رو به سند حسابداری ضمیمه می‎کنن و یه نسخه رو هم به همراه لیست مالیات حقوق بایگانی می‎کنن تا در زمان مورد نیاز از اون استفاده کنن.

 

ممنونم که این فیلم رو مشاهده کردید. اگر تمایل دارید مقالات بیشتری درباره حسابداری، مالیات و بیمه مطالعه کنید حتما به سایت حساب آموز مراجعه کنید. تلاش می‎کنیم مقالات جدیدتر و بهتری ارائه کنیم.

موفق و شاد باشید

خدانگهدار

 

 

 

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید