روش ثبت نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی

 

روش ثبت نام و ورود به سامانه مودیان مالیاتی: 

بعضی دوستان از ما پرسیده اند که برای ثبت‌نام در سامانه مودیان مالیاتی و تخصیص کارپوشه چه کاری باید انجام بدهیم؟ در جواب این سوال باید بدانید که اگر شما پرونده‌ مالیاتی دارید و به عنوان مودی مالیاتی محسوب می‌شوید سازمان امور مالیاتی کارپوشه را به شما اختصاص داده و نیاز نیست خودتان کار خاصی انجام دهید.

 

ورود به سامانه مودیان مالیاتی:

برای ورود به سامانه مودیان مالیاتی آدرس http://my.tax.gov.ir  یا  http://www.tp.tax.gov.ir را در مرورگر خود وارد کنید. با وارد کردن اولین آدرس، ابتدا وارد درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی می شوید و بعد از آن باید روی ورد به کارپوشه کلیک کنید تا بتوانید به سامانه مودیان مالیاتی وارد شوید. اما اگر آدرس دوم را وارد کرده و اطلاعات کاربری و رمز  ورود را بزنید مستقیما وارد کارپوشه می شوید.

برای ورودبه کارپوشه باید اطلاعات کاربری را داشته باشید. اگر اطلاعات کاربری ثبت نام کد اقتصادی را ندارید باید از قسمت دریافت اطلاعات کاربری که در تصویر زیر مشاهده می کنید اقدام کنید و اطلاعات درخواستی را تکمیل کنید تا اطلاعات به شما پیامک شود.

ورود به سامانه مودیان مالیاتی

 

در این مرحله از بخش ورود به درگاه ملی اقدام و شماره ملی یا شناسه ملی یا شماره فراگیر و تصویر امنیتی را وارد و روی ورود به درگاه ملی کلیک کنید (تصویر امنیتی به اندازه حروف حساس نیست و می توانید از حروف کوچک یا بزرگ استفاده کنید). 

روش ورود به کارپوشه مودیان

 

بعد از کلیک یک کد به شماره موبایل ثبت شده در سامانه ثبت نام کد اقتصادی ارسال می شود که باید آن را در بخش نمایش داده شده در تصویر زیر وارد و روی ورود به سامانه کلیک کنید. مهلت ارسال و استفاده از کد ارسال شده محدود است. در صورت عدم دریافت کد یا پایان فرصت استفاده از آن، باید مراحل ورود را دوباره تکرار کنید. 

 

با انجام درست مراحل بالا وارد صفحه اصلی درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی می شوید. در این صفحه از دو بخش می توانید برای ورود به کارپوشه اقدام کنید. یکی نوشته ورود به کارپوشه که در ستون سمت راست قرار دارد و دیگری دکمه ورود به کارپوشه که در سمت چپ صفحه قرار دارد (موارد مشخص شده در تصویر زیر):

 

 بعد از کلیک روی هر یک از بخش های گفته شده وارد صفحه اصلی سامانه مودیان مالیاتی می شوید. بعد از ورود کافی است روی ورود پرونده که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید تا به کارپوشه مودیان مالیاتی که صفحه عملیاتی سامانه مودیان است وارد شوید. در صورتی که آدرس دوم یعنی http://www.tp.tax.gov.ir وارد کنید بدون وارد شدن به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی مستقیماً صفحه اصلی سامانه مودیان مالیاتی به شما نمایش داده می شود. مسلماً در این حالت هم باید سایر مراحل را از جمله ورود نام کاربری و رمز را انجام دهید. 

ورود به سامانه مودیان مالیاتی

 

محیط کارپوشه سامانه مودیان مالیاتی را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید