نکته کاربردی درباره مغایرت گیری حساب‎ها

مغایرت گیری و نکته کاربردی مرتبط با آن

مغایرت جز جدانشدنی کار حسابداری است. هر حسابداری در مدت کار خود بارها به مغایرت بین حسابها برخورد می کند و باید مغایرت به وجود آمده را رفع کند. مغایرت بین حسابهای بانکی و دفاتر، مغایرت حساب با مشتریان، مغایرت موجودی فیزیکی انبار با موجودی دفاتر و مغایرت گیری تنخواه از مهمترین مغایرت‎ها در حسابداری است. گاهی حجم زیادی از اطلاعات برای رفع مغایرت باید بررسی شود که این امر احتمال بروز اشتباه را افزایش می‎دهد. برای کاهش اشتباه حتما این فیلم کوتاه را مشاهده کنید.. مدرس فیلم آقای سعید قنبری دمساز مدیر سایت حساب آموز و مولف کتاب آموزش قدم به قدم مالیات بر ارزش افزوده هستند.

نکته – این فیلم اولین بار در صفحه اینستاگرام حساب آموز ارائه شد. برای مشاهده فیلم‎ها و آموزش‎های بیشتر می‎توانید ما را از اینجا در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

متن فیلم:

یهزمانی که دارید حساب‎هاتون رو مغایرت گیری می‎کنید حالا این حساب‎ها می‎تونه حساب‎های بانکی باشه یا حسابتون با مشتری، بازه زمانی که می‎خواهید مغایرت گیری کنید رو به چند بازه کوتاه مدت‎تر تقسیم کنیدو هر کدوم رو به صورت جداگانه بررسی کنید. با انجام این کار شما بازه زمانی کوچیک‎تر و همین‎طور موارد کمتری دارید که می‎تونید با دقت بیشتری اون‎ها رو کنترل کنید. ضمنا ممکنه مغایرت‎هایی که دارید در بخش‎های اول مشخص بشه و نیاز نباشه شما دیگه بقیه کارتون رو انجام بدید. این نکته رو حتما در نظر داشته باشید.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید